Naučnou stezkou k vyhlídce Kvádrberk

Po červené turistické značce, která začíná u děčínské nemocnice, dojdete bukovým lesem po klikaté stezce na vyhlídku Kvádrberk. Velkolepý pohled na střechy města si rozhodně nemůžete nechat ujít, ale je to jen začátek výletu a tedy první vyhlídka. Po červené se vydejte dál po hřebeni pískovcové hory, lemující Labské údolí. Zhruba po kilometru dojdete k další vyhlídce s názvem Labská stráž. Malý pískovcový pavilonek skýtá úchvatný pohled na hluboké údolí a Labe razící si cestu pískovcovými hřebeny. Cesta se tu stáčí pomalu doprava a pomalu se odklání z Labského kaňonu. Zde se můžete rozhodnout, zda se lesní pěšinou vrátíte do lesoparku nebo zda bude pokračovat. Kratší varianta je cca 3 km dlouhá. Pokud se rozhodnete pokračovat, musíte počítat s tím, že nachodíte 12 km. Odměnou vám budou výhledy na kaňon Labe, který je největším pískovcovým kaňonem v Evropě. Vydejte se tedy směrem k Loubskému potoku abyste se brzy opět vrátili k hřebenům skal směrem na Růžový hřeben. Z nezapomenutelného pohledu na Růžový hřeben se můžete vrátit stejnou cestou po červené, nebo na rozcestí Nad Loubím odbočit po zelené tmavou roklí do Loubí. Zelená značka vede příjemnou cestou obklopenou skalními masivy a stejně jako červená končí v Děčíně, s tím rozdílem, že vás zavede do dolní části lesoparku, kde se nachází dětské hřiště a naučná stezka. Nejnáročnější turisté mohou po červené dojít až do Hřenska. Na trase potkají skalní vyhlídku Belveder, kde je možné se občerstvit. Cesta z Děčína do Hřenska je dlouhá 17 km.

kvadrberk

Hned několik lákadel najdete v lesoparku na Pastýřské stěně. Přímo v centru města si užijete výlet po hřebenech  pískovcových skal, který lze spojit s návštěvou Zoo nebo vyhlídkové restaurace.  Výlet je možné začít na Labském nábřeží nebo na Pastýřské stěně. Pokud vyjedete autem až na parkoviště ZOO vydejte se po cestě směrem k výletní restauraci. Ti zdatnější si jistě užijí delší variantu, vedoucí po červené turistické značce z Labského nábřeží, kamennou  pěšinou k vrcholu stěny. Na vrcholu vás čeká kouzelný pohled na Labské údolí, zámek a město. Odsud pokračujte stále po červené značce po hřebenech skal, otevírat se před vámi budou rozmanité výhledy na okolní přírodu a město. Stezka vás zhruba zavede na skalní výstupek s výhledem. Na tomto místě se cesty oddělují, červená turistická cesta vás dále povede cca 9 km až na Sněžník, neznačená, ale udržovaná cesta městského lesoparku vás provede skalními pěšinami kolem palouku s dětským hřištěm zpět k zoologické zahradě. A i tady si můžete vybrat jednu ze tří zpátečních cest. Vrátit se můžete k výletní restauraci a pokračovat cestou k Labskému nábřeží, nebo můžete využít další z pěšin po pískovcových skalách Pastýřské stěny a užít si pohledy na řeku a zámek. Poslední z cest vede po příjezdové cestě na Teplickou ulici. Celý okruh je nenáročná vycházka zhruba 3 km dlouhá lemovaná odpočívadly s krásnými výhledy, vhodná i pro rodiny s dětmi.